چرا موخوره به وجود می آید؟
نوشته شده توسط : زیبالون

تا به حال اکثر مقالات و مطالبی که خوانده ایم پیرامون رفع و درمان موخوره بوده است اما کمتر به این مسئله پرداخته شده که چرا موخوره به وجود می آید؟ علت موخوره چه چیزی است؟ با دانستن این نکته می توان از به وجود آمدن موخوره جلوگیری کرد. در ادامه به چند عامل که باعث به وجود آمدن موخوره می شود اشاره ای خواهیم داشت. با رعایت این نکات می توان از ایجاد موخوره پیشگیری کرد.

  • دی هیدراته شدن مو

یکی از مسائلی که به شدت علت موخوره در افراد محسوب می شود دی هیدراته شدن یا خشک شدن موها است. زمانی که مو، اصطلاحا کم آب شده و رطوبت خود را از دست می دهد احتمال موخوره شدن بالا می رود. برای درمان موخوره باید موها را آبرسانی کنید. روش های متفاوتی برای آبرسانی موها وجود دارد؛ استفاده از ماسک های مو، نوشیدن آب فراوان، استفاده از روغن های گوناگون، کاهش استفاده از مواد شیمیایی و ... از روش های رایج برای آبرسانی به مو محسوب می شود.

  • محکم بستن موها

گرچه باورش دشوار است اما یکی از دلایل اصلی به وجود آمدن موخوره، محکم بستن موها است. زمانی که موهایتان را محکم می بندید، باعث کشیدگی آن ها شده که همین عامل موخوره را به وجود می آورد. بهتر است موهایتان را به آرامی پشت سرتان جمع کرده یا آن ها را باز بگذارید. بنابراین می توان گفت در اغلب اوقات اصلی ترین علت موخوره، درست نبستن موها است. یک راه دیگر برای درمان موخوره، بستن موها به شیوه های جدید بوده زیرا باعث می شود فشار به یک نقطه از موها نیاید.

  • نامناسب بودن جنس شانه و برس

اغلب ما به هنگام خرید شانه، دقت به خرج نمی دهیم و هر شانه ای که در دسترس تر باشد یا حتی قیمت آن مناسب تر باشد را خریداری می کنیم در حالی که چنین معیار انتخابی از پایه غلط است. از آن جایی که درمان موخوره هزینه بر تر از پیشگیری از این مشکل است به شما توصیه می کنیم که پیش از آن که مجبور به درمان شوید، فکری به حال موهایتان کنید. شانه های پلاستیکی و فلزی بدترین نوع شانه برای موها هستند زیرا با ایجاد الکتریسیته ساکن و ضربه زن به موها باعث به وجود آمدن موخوره می شود. بنابراین انتخاب نادرست شانه نیز می تواند علت موخوره محسوب شود.





:: برچسب‌ها: درمان موخوره شدید , درمان موخوره طب سنتی ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: